Kadınlar bazen evlendikten sonra, ama çoğunlukla çocuk olduktan sonra iş dünyasına ara vermek zorunda kalıyorlar. Hatta özel sektörde bu durum kadınlar için dezavantaj oluyor. Bazen iş verenler işe alacakları ya da terfi ettirecekleri kadınlara çocuk yapma planlarını sorup ona göre işe alıyorlar ya da terfi ettiriyorlar.
İki çocuğum doğduğunda da istifa etmeyi , işi bırakmayı düşündüm ama devlet memuru olduğum için cesaret edememiştim. Ama hep söylerim, eğer özel sektörde olsaydım kesin çocuklarım kreş yaşına gelene kadar kendim bakardım. İşe ara verirdim yani.
İşte böyle benim gibi anne olduktan sonra, evlendikten sonra yada farklı sebeplerden iş hayatına ara vermiş ama tekrar dönmeyi düşünen kadınlar için yeni bir site açılmış. Tekrar çalışmayı düşünüyorsanız siteye CV bırakabilirsiniz. Aşağıda kendilerini nasıl anlattıklarını paylaştım ve linki veriyorum. İlgililere duyurulur.
Bizler, Türkiye’de kadın istihdamına katkıda bulunmayı hedefleyen sosyal girişimcileriz.
Kadınların ekonomik büyümeye katkısını önemsiyoruz.
İş hayatına ara vermenin bir hak olduğu kadar yeniden işe başlamanın da her kadının hakkı olduğuna ve desteklenmesi gerektiğine inanıyoruz.
Bizler nitelikli kadınları tekrar işgücüne kazandırmak üzere yola çıktık.
Bu yolculuğumuza sizleri de davet ediyoruz…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder