16 Kasım 2016 Çarşamba

Kleopatra Aslında Çok Güzelmiş

Aslında Kleopatra çok güzelmiş. Bu çok mu önemli bilmiyorum aslında. Sonuçta tarihte yer etmiş etkili bir kadın güzel olsa ne olur, olmasa ne olur diyebilirsiniz ama kıskançlıktan çirkin denildiyse de "iadei itibar" lazım bence:))) 
Kadınlara haksızlık yapılmasına dayanamıyorum. En acısı da bu haksızlığı yine hemcinslerimizin yapıyor olması. Öyle değil mi? Özlü sözümü söyleyeyim yeri gelmişken "Kadınlar imparatorlar gibidir, hiç dostları yoktur". 


Facebook'ta bulduğum üstteki fotoğrafa göre gerçekten çok hoş bir kadınmış. Fotoğrafın altına yapılan bir yorum: "Kleopatra , diğer değişle yedinci Kleopatra , Kleopatraların en ünlüsü .. Güçlü yenilmez Roma imparatorluğuna , dolayısı ile Avrupa'ya zekası ile boyun eğdiren kadın .. O yüzden Avrupalılar tarafından nefretle anılmış , öldüğü zaman Roma da aylarca bayram ilan edilmiş , kendisine olan nefretleri güzelliğini bile çekememiş ölümünden yüz sene sonra Çirkin ucube olarak resmedilmiş ve bu resim Roma paralarına basılıp ölümünden yüzyıl sonra dahi hakarete maruz kalmış doğunun prensesi , Nil'in kızı ... O nefret ki hala bazı tarihçiler o paradaki uyduruk resimleri referans alır .. Tomris gibi Kleopatra da tarihe zeka ve zerafeti ile damga vuran eşsiz kraliçelerden biridir."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder