"Evlilik bir kale gibidir. İçeridekiler dışarı çıkmak, dışarıdakiler içeri girmek isterler" Çin Atasözü
Socrates'te mutlaka evlenin demiş:)))) E vardır bir bildikleri. Herkes evleniyor, bu kadar insan yanılıyor olamaz:))))
Biz kadınlar neden bu kadar evlenme meraklısıyız ben bir türlü anlam veremiyorum. Evlenince kadının sorumluluğu çok fazla bence ve neden bunu ısrarla ister kadınlar bilinmez. Haa ben evlenmek istemedim mi? İstedim tabi ki ama mutlaka evlenmek gerek diye evlenmedim. Aslında evlenmeyen insanlara baktığınızda sistem dışında kalmaktan dolayı biraz mutsuz olduklarını düşünüyorum. Gerçi evli insanlar mı bekarlar mı daha mutlu? tartışılır. Bana sorarsanız da bir insanın mutlu olması dış sebeplere bağlı değil. Yani evliliğe, başka bir kadına veya adama bağlı değil. Mutlu bir tipse insan bekarsa da mutlu evliyse de mutlu.
Evlenirken yine hemcinslerimin çok sık yaptığı bir hata olduğunu düşünüyorum; "Evlenince değişir" düşüncesiyle ve "Değiştirilecekler Listesiyle" evlenmek. Ama bilmez misiniz ki "İnsan yedisinde neyse yetmişinde de odur". Yani bir erkeği adam ederim diye düşünerek evlenmek hata. En iyisi erkeğin adam olmuşuyla evlenmektir:)))
Peki erkekler hiç mi değişmez. Kesinlikle kadında erkekte zamanla değişir ama bu değişim sizin istediğiniz yönde ve kontrolünüzde olmaz. Jung demiş ki ; "Bir kadın ve adamın ilişkisi kimyasal bir tepkimeye benzer. Eğer tepkime gerçekleşirse her ikisi de kılık değiştirir".
Özellikle flört döneminde insanlar çok özenli davranırlar. Ama ona rağmen insan kendini gizleyemez. Örneğin flört döneminde sizin yanınızda trafikte çok sinirli davranıyorsa anlamalısınız ki stres altında öfkeli davranacaktır. Yani bu davranış azalmayacak artacaktır.
Her ne kadar romantik öğelerle süslense de, sevgi, saygı olmadan devam etmesi zor olsa da evlilik bir işletmedir aslında. İki ortaklı bir işletme. Yani yazılı olmayan bazı kural ve şartlar vardır. Taraflardan biri bunları ihlal ederse ve diğeri bunu tolere edemezse o evlilik biter. Yani birbirinizi idare etmelisiniz, birisi idare etmeyi bırakırsa yürümez.
Biraz acımasızca bulabilirsiniz bu yorumlarımı, özellikle yeni evliyseniz, ama bence insan gerçekleri bilerek, ayakları yere basarak evlenmeli. Evlilikten çok beklentiye girip büyük hayal kırıklıkları yaşamamak için.
Bu yazı dizisi devam edecek. Sizinde fikirlerinizi merak ediyorum. Anlattıklarımdan katılmadığınız bir şeyler var mı? Mutlaka eleştirin beni:)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder