Evlilik serimizin 2. bölümü gelin-kaynana çatışmasıyla ilgili . Oğlum doğduğunda dünyadaki bütün kayın valideleri anladığımı düşünmüştüm:) Canının parçası çocuğunu paylaşamamak hissiyatı:)) Eeee kız çocukları canının parçası değil mi? Tabi ki öyle. Ama bence anneler, erkek çocuklarının biraz daha saf olduklarını düşünüyorlar:) Kız çocukları öyle uyanık ve cadı ki kızlarının her türlü başının çaresine bakacağını düşünüyorlar olsa gerek:)
Bizim toplumuzda çocuklarımızı birey olarak yetiştirememe gibi bir sorun olduğundan gelin - kaynana çatışmaları önemli bir sorun olarak yaşanıyor. Yabancı ülkelerde durum böyle değil.

Gelin- kaynana çatışmalarında ne yapılması gerek? Öncelikle paylaşılamayan oğul, koca olan erkek aradan çekilmeli. İki kadın başlarının çaresine bakmayı , geçinmenin bir yolunu bulmayı öğrenmeli. Erkek hiç taraf tutmamalı,ilişkiye müdahale etmemeli. Bu çatışmalarda gelin olan taraf daha çok çaba gösterip nezaketli davranırsa ilişkiler daha güzel bir hale gelir. Kayın valideler çocukları büyüyüp evlendikten sonra kendilerine bir meşgale bulmalı ve ilişkiye müdahale etmemeli.
Aslında bu çatışmada en çok zarar gören erkekler. Bir yanda onu doğuran, büyüten kadın, bir yanda sevdiği ve geleceği olan kadın. En akıllı davranması gereken erkekler. Genç olan kadın da akıllı davranıp sorunları eşine şikayet etmeyecek, kayın validesiyle problemlerini kendisi çözecek:)) Gül gibi geçinip gidilecek ondan sonra:))))))
Gelin-kaynana muhabbeti bitmez. Bugünlük bu kadar olsun. Üçüncü yazı da görüşmek üzere:)))
Gelin- kaynana çatışmalarında ne yapılması gerek? Öncelikle paylaşılamayan oğul, koca olan erkek aradan çekilmeli. İki kadın başlarının çaresine bakmayı , geçinmenin bir yolunu bulmayı öğrenmeli. Erkek hiç taraf tutmamalı,ilişkiye müdahale etmemeli. Bu çatışmalarda gelin olan taraf daha çok çaba gösterip nezaketli davranırsa ilişkiler daha güzel bir hale gelir. Kayın valideler çocukları büyüyüp evlendikten sonra kendilerine bir meşgale bulmalı ve ilişkiye müdahale etmemeli.
Aslında bu çatışmada en çok zarar gören erkekler. Bir yanda onu doğuran, büyüten kadın, bir yanda sevdiği ve geleceği olan kadın. En akıllı davranması gereken erkekler. Genç olan kadın da akıllı davranıp sorunları eşine şikayet etmeyecek, kayın validesiyle problemlerini kendisi çözecek:)) Gül gibi geçinip gidilecek ondan sonra:))))))
Gelin-kaynana muhabbeti bitmez. Bugünlük bu kadar olsun. Üçüncü yazı da görüşmek üzere:)))
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder