Bu yazının konusu iletişim. Evlilikte nasıl iletişim kurmalıyız? Son zamanlarda çok duyduğumuz bir kelime iletişim ve benim fikrimce okullara iletişim dersleri de konulmalı. Çünkü sadece evlilikte değil iletişim her alanda önemli. İnsan sosyal bir varlık olduğu için sürekli diğer insanlarla etkileşim halinde ve eğer iletişime dikkat edilmezse çok büyük sorunlar yaşanabilir ki yaşanıyor da malesef.
Evlilikte iletişim de en çok dikkat etmemiz gereken ve baştan kabul edip rahatlamamız gereken konu; "bazı konularda asla aynı fikirde olamayacağımızı kabul etmek". "Anlaşamamakta anlaşıyorsak anlaştık demektir" diye bir söz vardır ben çok severim. Evlendiğimiz zaman ikimiz tek bir insan olmuyoruz. Kendi fikirlerimiz ve görüşlerimiz var ve olmaya devam edecek, o zaman her konuda aynı fikirde olmayı beklemek uçuk bir beklentidir diyebiliriz. Farklı fikirlerde olmayı kabullenememek sorun kaynağı oluyor. O zaman ne yapıyoruz? eşimizle farklı fikirdeysek eğer aynı fikirde olmaya çalışmıyoruz:)

İkinci bir konu da suçlayıcı konuşmak. "Ben Dili"ni bilmeyen yoktur herhalde. Şöyle anlatayım; bir olay olduğunda eşinin davranışı karşısında "sen çok düşüncesiz bir insansın, hep böyle yapıyorsun" demek yerine davranışa ve kendi hislerimize odaklanarak "böyle davrandığında kendimi çok mutsuz, değersiz hissediyorum" demek gerek. Böylece karşımızdaki kişiyi savunmaya geçmek durumunda bırakmayız,. Suçlanan kişi iletişime de kapatır kendini ve bunu istemeyiz:) Yani uzlaşmak istediğimizde kendi duygularımızı ifade etmek en doğrusu. Hepimizin amacı üzüm yemek sonuçta bağcıyı dövmek değil :))) Aslında bazen bağcıyı da dövmek isteyebilirsiniz işte o zaman direk suçlayın:)))
Biz kadınların özel dönem öncesi gerginliği de çok meşhurdur. Ne deseler yanlış anlarız, alıngan, sinirli, depresif oluruz. Erkeklerin böyle zamanlarda ekstra anlayışlı davranmaları ilişkinin gidişatı açısından çok gerekli bir durumdur:))) Psikiyatri doktoru bir arkadaşım bu konuda bana "eski zamanlarda kadınları bu dönemlerinde mağaraya kapatıyorlarmış" demişti. Doğru mudur bilmem ama bazen kadınlar bu dönemlerinde gerçekten çok hırçın ve çekilmez olabiliyor:)
Bugünlük bu kadar 4. bölümde görüşmek üzere. Lütfen fikirlerinizi yazın. Ekleyecekleriniz ya da itiraz edecekleriniz olabilir. Mutlu olurum:))))
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder