23 Kasım 2016 Çarşamba

TEOGCAN OLMAK

teog ile ilgili görsel sonucu
Merhabalar
Bugün oğlum TEOG Sınavının 1. oturumuna girdi. Yıllardır karşıdan gözlemlediğim, anne babaların yarışına anlam veremediğim ilk sınav deneyimimdi. Herkes biliyordur diye düşünüyorum teog sınavının ne olduğunu, ama çocukları daha küçük olanların henüz ilgi alanına girmiyor. O yüzden açıklama yapayım , TEOG Sınavı liselere geçiş sınavı. Bizim zamanımızda yoktu:)😝
Sınav maratonu bu sınavla başlıyor ve hız kesmeden devam ediyor. Maalesef çocuklar daha çok küçükken tanışıyorlar bu sınavla. Bu gün oğlumu sınav esnasında beklerken böyle düşünerek çok hüzünlendim. Sanki onlara haksızlık yapıyormuşuz hissi yerleşti oturdu kalbime. Keşke "ne ilgini çekiyorsa onu öğren, nerede mutlu olacaksan o işi yap" diyebilsek. Ama mahalle baskısı öyle güçlü ki bir anda kapılmamak elde değil. Hepimiz çocuklarımızın iyiliğini istiyoruz. 
Bir kaç gündür oğlum o kadar kaygılı ki çok üzülüyorum onun bu haline. Aslında eşimde bende rahat anne babalarız ama bu oğlan nerden böyle oldu bilemedim. Tam tersi olur ya bazen anne baba rahat çocuk gergin ya da anne baba gergin çocuk aşırı rahat olur mesela.
 teog ile ilgili görsel sonucu
Aman Allahım "tercih ettiğin okul geleceğindir" cümlesi ne kadar sorumluluk yükleyici, gerginleştirici bir cümle öyle. 
Ben biraz daha hafife alanları, eğlenceli hale getirenleri seviyorum. Tonguç Akademi de mesela "Merhaba Teogcanlar" diyor. Hangisi daha güzel sizce?
 teog karikatürleri ile ilgili görsel sonucu
Sınavdan önceki günün akşamı oğlum dedi ki; "anne yarın okula gitmek istemiyorum, gezmek istiyorum" bende "tamam canım, nereye götüreyim seni yarın" dedim. "Seninle değil, arkadaşlarımla gezmek istiyorum" dediğinde bir an affalladığımı itiraf etmeliyim. Sonuçta bir gün olacaktı , o gün bugünmüş işte:( Hem mutlu oldum hem de biraz bozuldum. Sonra eşime "Arda eğer başka bir şehirde üniversite okuyacak olursa sadece 4 yıl daha bizimle, ne kadar az zamanımız kalmış, ne kadar hızlı büyüyorlar" dedim. Bu konuyu daha sonra tekrar düşünüp ağlayacağım:) Bu akşam olmaz, yarın sınavı var oğluşumun. 
teog ile ilgili capsler ile ilgili görsel sonucu
Anne babalar olarak en büyük görevimiz çocuklarımıza rehberlik etmektir. Kendi başının çaresine bakmayı öğretmektir.Onlar için onların yapması gerekenleri yapmak değildir anne babanın görevi. 
Yazımı bitirirken Allah sınava girecek bütün çocuklarımıza zihin açıklığı versin, emekleri boşa gitmesin inşallah diyorum. Sevgilerimle......

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder