Bu filmi merak ediyordum. Geçen hafta fırsat bulup gidememiştim. Oğlum arkadaşıyla gitmişti ve "seyretmesemde olurdu" diye bir yorum yapınca acaba gitmesem mi.? diye düşündüm ama bugün gittik yinede. Çünkü ben görsel efektleri güçlü film izlemeyi seviyorum sinemada. Üç boyutluydu film ve gerçekten bir görsel şölendi bence.
Çok emek verilmiş bir film olduğunu düşündüm ben. Bilgisayar efekti bile olsa çalışmış adamlar yani:))) Film Çin Seddi'nin aslında fantastik yaratıklara karşı kurulduğunu iddia ediyor. Bizde tarihten bilirdik ki Türk ve Moğol akınlarına karşı yapılmıştı . Ben anlamadım ama eşim bir sahnede ilkel kabile olarak Türklerden bahsedildiğini söyledi.
Başrolde oynayan Mat Damon'u yaşlanmış buldum biraz. Eeee zaman kimseye torpil yapmıyor. Sanki bi kilo almış , bi yaşlanmış. Ama bazı sahnelerde kamera hilesi midir bilmem çok fit görünüyor. Ama burnu çok güzel adamın. Film boyunca savaştığı falan için hep kirli, saç baş dağınık sahnesi daha çoktu. Çinli kadın komutan da çok hoştu bence. Hele bir sahnede resmen gözleri konuşuyordu.
En çok hoşuma giden sahne ilk savaşa hazırlık sahnesi ve generallerinin ölümünden sonraki tören sahnesi. Binlerce feneri havaya salıverdiklerinde davullarla birlikte şarkı söyledikleri sahne müthişti bence.

Filmin mesajı genel olarak hırsın kötü bir şey olduğuydu diyebiliriz. Mitolojik yaratıklar çok hırslı bir imparatorun sebep olduğu felaket. Konusuna gelirsek; Uzak Asya'ya barutu bulup batıya getirmek için bir kafile insandan geriye Mat Damon ve arkadaşı kalır. Bilmedikleri bir yaratık tarafından sakdırıya uğrarlar ve William:(Mat Damon) yaraığı öldürür. Bu arada William çok iyi bir okçudur. Daha sonra yola deva ettiklerinde Çin Seddinin önüne gelirler. Çin'li askerler tarafından tutuklanırlar. Yolda onlara saldıran yaratıktan bahsettiklerinde Çinliler çok ilgilenirler ve yaratığı nasıl öldürdükleri konusunda sorgulanırlar, ölümden kurtulurlar ve Çinlilerle birlikte bir anda kendilerini yaratıkların saldırısına karşı savaşırken bulurlar. Çok iyi savaştıkları için general tarafından mahkum olmaktan kurtarılırlar.

Yaratıklar küçük dinozorlara benziyor. Film boyunca 3 defa yaratıklarla savaş sahnesi var. Hatta film bu savaş sahnelerinden oluşuyor neredeyse diyebiliriz.
Ben filmi özellikle görsellik açısından çok beğendim. Çinliler dünyayı kurtarmaya çalışıyorlardı, çok şirinlerdi bence. Ama batılı kahramanlar olmadan yapabilmeleri mümkün olamaz tabiki:))))
Birde kadın generalle Mat Damon arasında geçen bir konuşmada doğu ve batı felsefesinin karşılaştırması gibiydi. Kadın William'a ne için savaştığını sorduğunda "hırs ve yemek için" savaştığını söylediğinde kadın komutan "biz inancımız ve onurumuz için savaşırız" dedi. Sonra Mat Damon'a bir aydınlanma geldi:)))) Ve aslında hepimizin özünde olan özellikleri ortaya çıktı diyelim.
Sonuç olarak sevdim ben bu filmi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder