Merhabalar
Geçen sene 30 aralıkta telefon dolandırıcılığı mağduru olduğumu anlatmıştım o tarihlerdeki bir yazımda. Belki çevrenizde de aynı şekilde dolandırılan insanlar vardır ki ben yaşadığım olayı anlatınca ortamdaki herkesin ya kendisinin ya da çevresinde çok iyi tanıdığı birinin başına gelen bir olay olduğunu öğrendim. Bana yapılan dolandırıcılık senaryosu kredi kartıma sigorta yaptırdığımı ama istersem iptal edeceğimi , iptal bedelinin(söz vermişim, cayma bedeli olarak) 263 tl olduğunu eğer iptal etmezsem kredi kartımdan 1800 tl çekileceğini söylediler. Tabi ki bende her mantıklı insan gibi "1800 tl nere 263 tl nere" diyerek 263 tl yi seçtim:))) Tamam komik ama yaşadığım esnada hiç te komik değildi. Öyle inandırıcı konuşuyorlar ki kendinizden şüpheye düşüyorsunuz. Ve en etkileyici olan da kart bilgilerinizi, adresinizi, bir bankanın bilebileceği her şeyi size söylemeleri oluyor bence. Yani ben orada inandım, bankadan aradıklarını sandım.
Bu olayı yaşadıktan sonra , yani dolandırıldığımı anladıktan sonra hissettiğim duygular öyle kötüydü ki insanın en büyük ihtiyacı olan "güvenlikte olma" ihtiyacım derin bir darbe aldı. Yani kendimi güvensiz hissettim, "bizi koruyan hiç bir şey yok, sürekli uyanık ve teyakkuzda olmalıyız" diye düşündüm. Herkesten ve herşeyden şüphe duymaya başladım.İğrenç bir histi. Ama neyse ki geçti, uzun sürmedi. Çünkü o kadar yoğun olsa bildiğin paranoyak olmak işten bile değil.
Neyse efendim bir yıl önceki olayı tekrar yazmamın sebebi; o dönemde suç duyurusunda bulunmuştum, onun cevabı bugün geldi. Cevabı komik buldum ve cevapta ki bir cümleyi aynen yazıyorum: "Kuşkusuz herkes ilişkilerinde dikkatli davranmak, özenli olmak, her söze inanmamak zorundadır". Yani aslında diyorlar ki "sen alıksan biz ne yapalım"😆😆😆 Güler misin, ağlar mısın? Yani koskoca profesörlerin bile kandırıldığı bir ülke burası. Hadi ben safım , onlarda mı saf? Her söze inanmayın kardeşim sizde Allah Allah......
Geçen gün bir arkadaşıma da benzer bir şey olmuş ama kartı yanında değilmiş o yüzden işlem yapamamışlar. Telefonu kapatmış. Sonrasında dolandırıcılarla konuşurken telefonunun 7 kez bir numaradan arandığını görmüş ve numarayı aramış. Numara Halkbank'ın numarasıymış ve orada çalışan bir bey demiş ki ;"hesabınızda şüpheli bir hareket gördük ve sizi uyarmak için aradığımızda telefonunuzun uzun süre meşgul olduğunu görünce telefon dolandırıcılığından şüphelendik o yüzden sürekli aradık" "Hay Allahım" dedim "ne bankalar var". Benim olayımı Yapı Kredi bankası hiç üzerine alınmadı mesela. Fakslar çektim, telefonlar ettim. Belki de 263 tl'lik masraf ettim ama olsun "ben yandım başkası yanmasındı" derdim. Sonuç olarak bana hiç bir şekilde geri dönüş olmadı. Yani sadece sen mi varsın diyeceksiniz belki ama Halkbank için de sadece arkadaşım yok takdir edersiniz ki.
Sonuç olarak ne yapıyoruz, ilişkilerimizde özenli davranıyoruz:(koskoca insanlarsınız yani çık çık çık) ve her söze inanmıyoruz:)))))
Her an dikkatli olun şaka bir yana. Bir uygulama indirdim. Allah razı olsun kendisinden telefon çalarken uyarıyor beni "bilmem kaç kişi bunu spam olarak bildirmiş,kötü niyetli olabilir, açmak istiyor musunuz" diyor. Böylece istemediğim banka telefonlarından da kurtulmuş oluyorum.
Yani tavsiyem siz koruyacaksınız kendinizi, önleminizi alın. Sonra benim gibi ağlamayın:))) "Peki ama benim ezilen gururum ne olacak?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder