13 Şubat 2017 Pazartesi

Blog Adım Nereden Geliyor

biz kimiz kadınız ile ilgili görsel sonucu

Sevgili arkadaşım Yurdagül www.dahamutluyuz.com blogunun sahibesi beni mimlemiş. Blog adım nereden geliyor. 
Daha önceki yazılarımda da bahsetmiştim. Blog yazmaya başlamam eşim ve iş arkadaşımın teşvikiyle oldu. Hani güzellik yarışmalarında derler ya "arkadaşlarım benim yerime başvurmuş" falan gibi:))) Eşim çocuklara anlattığım uyduruk masallara bir kamu spotu mesajı katıp anlatmamı çok beğenerek "bunları yazsana" diyerek beni hep teşvik etmeye çalışırdı. İş arkadaşımda olaylara bakışımın ve ifade tarzımın güzel olduğunu söyleyip illa blog açmalısın derdi. Sonunda bir gün tamam dedim ve ne konuda yazacağımı düşünmeye başladım. Kendimi bildim bileli toplumdaki kadın statüsüyle derdi olan bir insan olarak(bazıları feminist desede:)))  kadınlarla ilgili bir blog açmak istedim. Kadına yakıştırılan "kadın dediğin şöyle olmalı, böyle olmalı...." gibi tanımlamaların hepsinde kadının çok iyi bir eş, çok iyi bir anne, çok iyi aşçı, çok iyi ev kadını çok iyi vb...... bir şeyler var. Kadın her zaman güzel olmalı hep gülümsemeli, çok uyumlu olmalı vb.... sıfatlar beni rahatsız ediyor. Kadın kendi gibi olmalı, güçlü olmalı, özgür olmalı bence.
Sonra bir akşam çocuklarla internette bir şeylere bakarken yukarıda görmüş olduğunuz karikatüre denk geldik. Birlikte çok güldük. Çocuklar "anne aynı sen" dediler. Çocuklarım büyüdüklerinde beni hep zayıflamaya çalışan, rejim yaptığını söyleyip tatlıları yiyen, sonrada spor yapmaya çalışan birisi olarak hatırlayacaklar:))) Blog ismi arıyordum o sıralar ve kadınlarla ilgili olsun istiyordum. O zaman ampul yandı işte bu dedim "biz kimiz kadınız". Çok sevdim bu ismi. Eşim ve çocuklarımda çok sevdiler ve böylece bulmuş olduk. Aslında belki de o bizi buldu:)))
Bu blogu yazmaktaki amacım profilimde de bahsettiğim gibi kadınların kendilerini tanımaları, kendilerini daha çok sevmeleri ve güçlü olmaları için bir ışık olmak. Bir kadın bile faydalansa benim için mutluluk verici. www.dikiskis.blogspot blogunun sahibi Sevda'nın blog adının hikayesini okudum dün gece . Orada çok etkilendiğim  cümle: "Yaşamamızın bir anlamı olmalı, bir görevimiz yapacak bir şeyimiz olmalı, yoksa ölüm çok anlamsız olurdu". Bende bu yüzden kadınların hayatına dokunmak istedim. Çevremdeki insanlara elimden geldiğince yapmaya çalışıyorum. Burada da yapmak istedim. Elimden geldiğince:)
Blogta sağlıklı yaşam, zayıflama, çocuklarla yaşam, gezdiğim yerler, psikoloji, güzellik, ürünler gibi geniş bir yelpazede yazıyorum. Bazen de dedikodu-yorum yazıyorum, olmazsa olmaz ama değil mi?  Hiç bir zaman kişi ve kurumları hor görmek, yargılamak olarak algılanacak bir şey yazmamaya çalıştım ki bunun kimsenin haddi olmadığını düşünüyorum. 
Kadın mutluysa eşi mutlu, çocukları mutlu, aile mutlu. Bazen ne kadar değerli olduğumuzu unutuyoruz. Ben hatırlatmak istiyorum, ne kadar değerli ve aslında çok güçlü olduğumuzu.
Biz Kimiz Kadınız:))))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder