28 Nisan 2017 Cuma

TEOG Annesi Olmak

teog capsleri ile ilgili görsel sonucu
Çok şükür ki teog sınavı bitti, geçti, gitti. Her zamanki gibi ayıpladığım, kınadığım ne varsa hepsinden azcıkta olsa yaptım:)))) Yani TEOG Annelerinin eleştirdiğim tüm davranışlarından bahsediyorum:))) Tamam abartmadım ama bende o mod'a girdim. Öncelikle TEOG Annesi kavramını eleştiriyordum zaten. Niye bir sınav beni ya da çocuğumu tanımlasın ki? Ama çok zormuşşşş arkadaşlar, ahhh ben size ne diyeyim. Yani sınav değil de sınav sürecinde çevre sizi o role ve mod'a sokuyor malesef. Yani ne kadar dirensenizde kaçamıyorsunuz. Sonuçta biz insanız, sosyal bir çevrede yaşıyoruz. O çevrenin dinamiklerinden kendimizi izole edemeyiz. Tamam daha fazla kendimi haklı çıkarmaya çalışmayacağım. Yaptım, gene yaparım gene olsa:)))) Ama bir sorun ne yaptım? Çocuğuma "çalış, test çöz" dedim:) "Hadi az zaman kaldı daha sıkı çalışmalısın " dedim. Deneme sınavı sonuçlarını eleştirdim:( "Başkasının çocuğu şöyle, böyle" dedim:( .  Yani karşılaştırma yapma dışında diğerlerini gene olsa gene yaparım:) Çünkü karşılaştırma yapmanın hep sakıncalı olduğunu söylerim. İstemsiz olarak bir kere yaptım ve bir tek  buna pişman oldum.

teog capsleri ile ilgili görsel sonucu
Dün ve önceki gün sınavda anne babalar da çocukları kadar heyecanlıydı. O masum yüzler gergin, korkulu , endişeli bakışlarla sınavdan çıktıklarında hepsinin aynı olduğunu düşündüm. Sadece benim oğluşum değil tüm çocukların başarılı olmasını istedim, onların yüzüne bakarken. Aslında sınav olmasa, bu gerginliği yaşamasalar dedim. Her biri kimbilir ne farklı yeteneklere sahipler ama bilmiyorlar ve belki de hiç bilemeyecekler. Sınav sistemi ve eğitim sistemi onları sistemde tutmaya devam edeceği için kendi yeteneklerini keşfedemeyecekler yada değerini bilemeyecekler. Ayyy şimdi ağlayacağım ama durum bu ne yapalım?
teog capsleri ile ilgili görsel sonucu

TEOG sınavına giren bütün çocuklara ve ailelerine geçmiş olsun diyorum ve her şey gönüllerince olsun inşallah. Ve sınavsız bir eğitim sistemi olsun inşallah. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder