Merhabalar
Hafta sonu Kızılcahamam'a gittik. Yıllardır Ankara'da yaşayıp 1 kere bile gitmemiş olmamıza çok şaşırdım, ama gidince düşündüm bunu:)))
Daha önceki yazılarımda bel fıtığından çok sıkıntı çektiğimden bahsetmiştim. Ve şubat tatilinde Afyon'a Termal Otel'e gittiğimden ve bel ağrımın geçtiğinden de bahsetmiştim. Kaplıcanın bu kadar faydalı olduğunu bilmiyordum. Şimdi ne zaman yanıma birisi gelse belim ağrıyor veya omurgasının bir yerleri ağrıyor dese hemen kaplıcaya gitmesini öneriyorum. Çünkü termal su ağrıyan bölgedeki spazmı çözüyor ve ağrı böylece geçiyor.
Yani yıllardır hiç merak edip gitmediğimiz Kızılcahamam'a bu yüzden gittik:))) Üstteki resimde Kızılcahamam yazısını görünce "sanırsın burası Hollywood" dedim:)))) Aynı öyle yazmışlar.
Kızılcahamam'da çok sayıda termal otel var. Hiç bilmediğimiz için ve daha önce hakkında " çok güzel , yeni açılmış" falan gibi şeyler duyduğumuz için Çam Otel'e gidelim dedik. Yukarıda görmüş olduğunuz havuz Çam Otel'in kadınlar bölümü. Erkekler bölümü ve karma bölüm de var. Ancak bu havuzlar normal havuz yani termal su değil. Yine aynı şekilde her bölümde daha küçük termal havuzlar var. Ben de termal havuz için gittiğimden daha çok onları tercih ettim. Ama termal havuzda 10 dakikadan fazla kalınmaması sağlık açısından önemliymiş. 10 dakikadan sonra biraz dinlenmek gerekiyor zaten çünkü nefes almakta zorlanmaya başladım ben 10 dakikadan sonra. Ve yine çok şükür bel ağrıma çok iyi geldi.

Akşam üzeri acıkınca Tripadvisor'da en çok puan alan Tokdoyuran Restoran'a gittik. Yani heralde açı doyurmak kolay asıl mesele toku doyurmakta demişler, ata sözüne atıfta bulunmuşlar. Gezerken gittiğim yerlerde o yöreye has şeyler yemeyi seviyorum, bu yüzden "buraya özgü yemeğiniz ne?" diye sorduk. Kuzu küp kapama isimli bir yemek olduğunu söylediler. Garsonu ve çalışanları çok ilgiliydi ve yemekler de gerçekten güzeldi.

Ezgi bize küsmüştü de:)))) O yüzden o kadar mutsuz bakıyor:)))

Şehitler Parkı'nda ki Şehitler Ağacı. Dalları asker künyelerinden oluşuyor. Duyduğuma göre biri şehit olunca künyesini buraya gönderiyorlarmış. Ne kadar çok şehit var değil mi? İnsanın gözleri doluyor. Çok duygulandım bu ağaca bakarken:(
Ayrıca Kızılcahamam çok yeşil bir yer. Huzur veriyor yeşillik insana. Soğuksu Milli Parkı'nın içinde de termal oteller var. Biz gittiğimizde hava epey soğuk olmasına rağmen insanlar piknik yapıyorlardı. Bir gün de buraya piknik yapmaya, ormanda gezmeye gelmek lazım dedik. Özellikle oğlumun içinde kaldı ormanda gezememek . Ama bel ağrıma iyi geldiği müddetçe biz buraya ayda bir geliriz gibime geliyor:))) Termal için olmasa bile orman için yeşillik için gelinir.
Ankara civarında gezilecek yerler arayışındaysanız kesinlikle Kızılcahamam tavsiye olunur. Ayrıca uzak ta değil 70 km falan merkeze.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder