Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu'nun İlaçsız Tedavi Yöntemleri isimli bir kitap yazıyorum. Bu kitap için araştırmalar yaparken çok sık karşıma beslenme ve DEHB ilişkisi çıkıyor. Ayrıca Haşimato Tiroditi rahatsızlığım var ve bu konuda da bulduğum herşeyi okuyorum. Facebook'ta bir gruba üyeyim ve bu grupta da paylaşılanlarda yediğimiz şeylerin ne kadar önemli olduğundan bahsediliyor. Bütün bu araştırmalar bana aslında beslenmenin ne kadar önemli olduğunu ve insanlar için beslenmenin sadece alışkanlıklardan ibaret olduğunu düşündürttü. Yani bir düşünün yediğiniz şeyleri neden tercih ediyorsunuz? Çünkü tadı hoşunuza gidiyor. Çünkü ailenizde böyle beslenirdi. Peki yaşadığınız her hangi bir sorunun yediklerinizle alakalı olduğunu bilseniz ve beslenmenizi değiştirerek bu sorundan kurtulabileceğinizi bilseniz beslenmenizi değiştirmezmiydiniz? Ben sizin yerinize cevap vereyim çünkü kendimden biliyorum ki sorun sizi çok rahatsız etmedikçe değiştirmezdiniz. Çünkü alışkanlıklar öyle güçlü ki, "anahtarları denize atılmış kilit" gibiler. Alışkanlıkları değiştirmek için çok güçlü bir irade gerekiyor ve eğer gerçekten çok sıkıntı yaşamıyorsak bu iradeyi gösteremiyoruz. İnsan doğası bu yani hepimiz öyleyiz. Yok aslında birbirimizden farkımız:))))))

* "Beslenme yanlışsa ilacın yararı yok, beslenme doğruysa ilaca gerek yok!"
Otizm, Depresyon, Dikkat Eksikliği, DEHB, Fibromiyalji, MS, Kronik Yorgunluk, Kas Ağrıları, Haşimato Tiroiditi gibi bir çok hastalığın kaynağında bozuk bağırsak floramız var. Daha önceki yazılarımda paylaşmıştım, Doktor Natasha Campbell isimli bir anne otizmli oğlunun bağırsaklarını iyileştirerek otizmini iyileştirmiş ve bir klinik açarak ve bir kitap yazarak isteyen herkese yardım etmeye başlamış. Kendisi Nöroloji Uzmanı ama oğlu hasta olunca bakmış ki tıp otizm konusunda bir çare bulabilmiş değil. Bunun üzerine araştırmalara başlamış ve elde ettiği başarılı sonuçlardan sonra bunu herkese duyurmaya karar vermiş.
Fark ettiyseniz ne varsa annelerde var :))) Ben de oğluma hemen DEHB teşhisi konulup ilaç başlanması üzerine bu konuya yoğunlaşmıştım mesela:)))

Dr. Natasha Campbell'in GAPS - Bağırsak ve Psikoloji Sendromu kitabı yukarıdaki resimde gördüğünüz kitap. Kitapta AIP diyeti diye adlandırılan diyeti uygulayan ve iyileşen çok sayıda insanın da hikayesi var. Ve Dr. Natasha diyor ki; "Günümüz modern tıbbı hastalıkların semptonlarını geçirici ilaçlar veriyor. Hiç bir hastalığın kaynağına inmiyor ve hastalıkların çoğu bağırsaklarımızdan başlıyor. Yani bağırsaklarımızı iyileştirmeden hastalığı iyileştiremeyiz".
Son zamanlarda bu konuya gereken önemi veren doktor sayısının arttığını görüyorum. Televizyonlarda, internette daha çok doktor bağırsak tedavisini uyguluyor. Bu konuda Türk Doktorlar tarafından yazılmış kitaplarda var.
Bu konu uzun bir konu ve ben öğrendiklerimi sizinle paylaşmaya devam edeceğim. İsterseniz sizde internette araştırabilirsiniz tabi. Derman arayan insanlara bir faydamız olur belki.
Fark ettiyseniz ne varsa annelerde var :))) Ben de oğluma hemen DEHB teşhisi konulup ilaç başlanması üzerine bu konuya yoğunlaşmıştım mesela:)))
Dr. Natasha Campbell'in GAPS - Bağırsak ve Psikoloji Sendromu kitabı yukarıdaki resimde gördüğünüz kitap. Kitapta AIP diyeti diye adlandırılan diyeti uygulayan ve iyileşen çok sayıda insanın da hikayesi var. Ve Dr. Natasha diyor ki; "Günümüz modern tıbbı hastalıkların semptonlarını geçirici ilaçlar veriyor. Hiç bir hastalığın kaynağına inmiyor ve hastalıkların çoğu bağırsaklarımızdan başlıyor. Yani bağırsaklarımızı iyileştirmeden hastalığı iyileştiremeyiz".
Son zamanlarda bu konuya gereken önemi veren doktor sayısının arttığını görüyorum. Televizyonlarda, internette daha çok doktor bağırsak tedavisini uyguluyor. Bu konuda Türk Doktorlar tarafından yazılmış kitaplarda var.
Bu konu uzun bir konu ve ben öğrendiklerimi sizinle paylaşmaya devam edeceğim. İsterseniz sizde internette araştırabilirsiniz tabi. Derman arayan insanlara bir faydamız olur belki.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder