Bu resim size tanıdık geliyor mu? Her kadın biraz böyle aslında öyle değil mi? Çünkü kadınsan çocuklarına bakmak, evini temizlemek, yemek yapmak, güzel olmak, zayıf kalmak , alışveriş yapmak, çalışmak, vb..... çok şey yapmak zorundasındır.
Sıradan bir günden örnek vermek istiyorum. Geçen hafta (geçenden önceki haftaydı:))) sabahtan işten izin aldım. Ezgi'yi dişe götürmek için. Ama o sıralarda Arda'yı da başka bir doktora götürmem gerekiyordu ve hemen onun içinde randevu ayarladım. Çünkü işten her zaman izin alınmaz:)))) Bu arada iğneleme yapmadan geçemeyeceğim, neden eşler değilde daha çok kadınlar yapar bu takibi? Çünkü erkeklerin işleri hep kadınlardan daha önemlidir. Yani genelde böyledir. Sabah uyanınca randevu saatine kadar bir yandan kahvaltı bir yandan da akşama gelecek misafir için yiyecek bir şeyler hazırladım, evi toparladım. Sonrasında hep birlikte evden çıktık. Önce Ezgi'yi dişçiye sonra Arda'yı kontrole götürdüm. Sonra akşam için alışveriş yapıp tam eve dönecekken "karnımız acıktı" dediler. Bir şeyler yedik, onları eve bıraktım ve işe döndüm. Sonrasında dedim ki kendime "sen süper bir kadınsın". Evet hepimiz her gün buna benzer şeyler yapıyoruz, hepimiz süper kadınız aslında.

Süper kadınsın dedim kendime, sonra çevremdeki insanlarda takdir etti beni(pek yapmasalarda). Eşim mutlu, çocuklar mutlu , işler bitmiş . Ama peki ya ben? Yorgun. Hep yorgun. Çocuklar hep yatmak istediğimden şikayetçi. Eşim yorgun olmamdan. Arkadaşlarım muhabbet etmememden. Geçenlerde gittiğim Mindfulness Eğitiminde an'da kalın diyordu. Yani bir işi yaparken yapacağınız bir sonraki işi düşünmeyin. Mümkün mü? dedim bende kendi kendime. Düşünüp plan yapmazsam kim yapacak o işleri? Benim gibi düşünen biri daha varmış(bence herkes aynı şeyi düşündü ama bir tek o sordu), eğitimciye "bu nasıl mümkün olabilir?" diye sordu. O da aslında zihnimizi sürekli meşgul ettiğimiz zaman zamanı verimli kullanamadığımızı aksine verimsiz kullandığımızı anlattı. Bir işi yaparken diğerini planlamanın çokta bir marifet olmadığını söyledi. Aaaa değilmiymiş:)))))
Yani şöyle dedi özetle; plan yapmak için , düşünmek için zaman ayırın sonrasında yaptığınız işe odaklanarak yapın işlerinizi. "Deneyin kesinlikle işe yarıyor" dedi.
Sonra ben denemeye çalışmaya başladım. Aslında işlerim de aksama olmadı. Zihnim daha rahat sanki. Yani demem o ki aynı anda bir sürü şey yapmak zorunda değilsiniz. Ve bu verimli olmadığı gibi çokta yorucu. Daha sakin bir zihin daha mutlu bir zihindir. Sakin bir zihin için de önceden planlayıp sonrasında sürekli onu düşünmemeniz gerekiyor. Yine aynı işleri yapıyorsunuz ama daha az yorularak. Ne kadar harika değil mi?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder