Bugün Dünya Kız Çocukları Günü. 2012 yılından beri kutlanan Dünya Kız Çocukları Gününü kutlarım. Kaç yaşında olursak olalım biz de bir gün küçük bir kız çocuğuyduk, hatta hala öyle bile sayılabiliriz:)
"Türkiye, Kanada ve Peru tarafından yapılan girişimler sonucunda, kız çocuklarına karşı ayrımcılığın önlenmesi ve onların insan haklarından tam ve etkili bir şekilde yararlanmalarını sağlamak amacıyla Birleşmiş Milletler Genel Kurulu tarafından 11 Ekim, "Dünya Kız Çocukları Günü" olarak ilan edildi.
"Cinsiyetçilik ve eşit olmayan görev dağılımı, UNICEF’in yayınladığı rapora göre oldukça küçük yaşlarda başlıyor. Başk bir yardım kuruluşuna göre dünya genelinde her yedi saniyede bir kız çocuğu evlendiriliyor… Türkiye’de ise nüfusun yüzde 29’u kız çocuklardan oluşuyor. Son 6 yılda evlenmek zorunda bırakılan kız çocuğu sayısı ‘tespit edilebilen resmi’ rakamlara göre 232 bin. Son 6 yılda 142 bin çocuk anne oldu. Ayrıca ilköğretim çağında olup okuma gitmeyen kız çocuklarının sayısı, aynı durumdaki erkek çocukları sayısından 600 bin fazla".
(Sözcü Gazetesinden alınmıştır)
Rahmetli babacığımın değerini bir kez daha anlamama sebep oluyor bu istatistikler. Çok üzücü. Ama ben ve kız kardeşlerim çok şanslıymış. Babacığım derdi ki; "gerekirse şapkamı satıp okuturum kızlarımı". Ne kadar aydın ve güzel bir adammış. Erkeklerin desteği olmadan kadınlar bu eşitsizliği yenemez. O yüzden erkekler annelerinin, kız kardeşlerinin, eşlerinin hakları için onlarla birlikte mücadele etmeli. Yıllar önce "sen olmadan yapamam" diye bir kampanya vardı.Bu kampanya her zaman devam etmeli:)

Güler Sabancı'nın Dünya Kız Çocukları Günü ile ilgili mesajıyla yazımı bitiriyorum.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder