
Yeni bir yazı dizisine başlıyorum, hadi hayırlı olsun :))))
Dünya kurulduğundan beri insanlar varlık sebeplerini sorgulamışlar, yaşam amaçlarının ne olduğunu düşünmüşler. Bizden öncekilerde yapmış, bizden sonrakilerde yapacak. Hani bazen başımıza gelen şeyin çok büyük bir şey olduğunu zannederiz ve sadece bizim başımıza gelmiş zannetmek bizi mutsuz eder, kendimizi haksızlığa uğramış hissederiz. İşte o zamanlarda biraz kendimize yukarıdan bakmaya ihtiyacımız vardır. Olayın dışına çıkıp tepeden bakmak derim ben. Kendini izlemek, yaşadıklarına tarafsız gözlerle bakabilmek. Bunu yapabilirsek eğer işte o zaman hatalarımızı görürüz ve analiz edebiliriz. "Sorgulanmadan yaşanmış bir hayat, hiç yaşanmamış gibidir" diyor Azra Kohen Fi kitabında. Yaşamaya geldik bu dünyaya, öyle değil mi? O zaman sorgulayalım gitsin.
Bu yazı dizisinde geçmişte mutluluk üzerine düşünmüş, bazı çıkarımlarda bulunmuş insanların söylediklerini paylaşacağım sizlerle. Üzerinde düşünüp kendimiz için tespitler yapabiliriz bence.
*Gerçek mutluluk mal ve mülke sahip olmak ile değil, akıl ve erdeme sahip olmak ile mümkündür.
Aristoteles
Aristoteles
*Mutluluk düşündüğünüz, söylediğiniz ve yaptığınız şeyin uyum içinde olduğu zamandır.
Mahatma Gandi
Mahatma Gandi
*Mutluluk iyi bir sağlık ve kötü bir hafızadan fazlası değildir.
Albert Schweitzer
Albert Schweitzer
*İnsanların mutlulukları ya da mutsuzlukları, kaderin olduğu kadar da karakterlerinin eseridir.
La Rochefoucauld
La Rochefoucauld
*Ne yazık ki çoğu insan daha önce mutlu olduğunu ancak mutsuzluğa düştüğü zaman anlıyor.
Bertrand Russell
Bertrand Russell
Devam edecek.............
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder